Tuesday 20 August 2013

Perihal perut aku dan rollerblade impian

Hello manusia sekalian alam.

Aku jamin ramai yang perut mereka satu geng dengan perut aku. Berbunyi-bunyi macam simpan anak naga apabila tengah malam menjengah.

Ok. Ini serius.
Aku lapar gila weh.

Namun memandangkan jarak dapur dan bilik aku jauh macam jarak Voyager 1 dengan bumi, aku buat tak layan je dengan kehendak perut.

Malas tak mengenal lapar dan dahaga.

Aku ada impian. Dari kecik aku simpan impian ni.
Aku dari dulu nak rollerblade.

Inilah rollerblade. Power kan? 

Dulu aku mintak dengan mak aku, tapi dia cakap, kena dapat 5A UPSR baru dapat rollerblade.
Aku dapat 5A. Tapi aku lupa yang aku sebenarnya nak rollerblade. Aku pergi mintak benda lain. 

Rugi weh. 
Tension bila fikir balik.
Kalau aku ada roller blade, boleh la aku pakai rollerblade pergi dapur ketika lapar dan dahaga menyerang.

Ok tak. Melampau sangat tu.

Ada lagi ke budak-budak main rollerblade sekarang ni kat taman-taman perumahan? 
Sekarang ni budak-budak kecik pun main guna motor. 
Aku je tak reti-reti bawak motor. 








No comments :