Friday 21 November 2014

Siri bercakap dengan kucing #2: Kucing Hitler

Hai.

Hari tu aku dah cerita pasal kucing Illuminati. Hari ni aku nak cerita pasal pertemuan aku dengan kucing Hitler. Dok ah. Bukannya kucing kepunyaan Hitler betul-betul. Cuma dia ada misai sejemput macam Hitler. Comel je aku tengok. hikhik. Tak tahulah kalau-kalau Hitler ada bela kucing ke dulu-dulu. Aku mana sempat jumpa dia. Yang kucing ni dia baby lagi. Kira anak kucing la. Dan dia takut dengan manusia. So, nak gi dekat dengan dia memang payah la. Asyik lari je. Yang aku ni, makin benda tu lari makin aku suka nak pergi dekat. 

Tadi aku baru balik dari ceramah Bahaya Syiah 2.0. Aku balik sorang-sorang lepas tu terjumpa dengan kucing Hitler ni. Aku cari jugak kucing Illuminati tapi tak jumpa-jumpa. Esok je lah. Time aku beli makanan nanti aku nak cari dia. Back to kucing Hitler, dia ni ada adik. Ke, kakak. Ke, abang. Entahlah. Takde masa aku nak cek. Dua-dua ekor sama takut. Aku panggil yang ni kucing Hitler. Mungkin yang satu lagi aku nak panggil dia kucing Stalin sebab aku rasa Hitler dengan Stalin manusia tu kawan baik. Perangai diorang aku tak tahu la pulak lebih kurang ke tidak. Cuma aku rasa nama mereka ni macam serasi bersama. 

So tadi aku pun macam biasalah lipat kertas pamphlet jadi kapal laut. Lepas tu aku bawak balik sampai la terjumpa kucing Hitler. Mula-mula aku umpan dia dengan kapal laut kertas tu. Dia biasalah. Anak kucing kan jakun. Kau hulur pensel kat dia pun bagi dia dah macam unicorn mende tu. Obses tapi masih berjaga-jaga. So tadi aku main-main dengan dia sebab aku nak tangkap gambar dia. Ada dua gambar kat bawah.




Ni gambar aku acah-acah nak hulur kapal laut kat kertas kat dia. Seronok tengok kepala dia ke kiri ke kanan. Jakun. Biasalah. Dulu aku pun ada zaman jakun jugak. Tapi tu cerita lain. Aku snap gambar ni tapi aku nak gambar yang lebih berkualiti dan ada makna. So, aku umpan dia untuk snap gambar kedua pulak.




Ni gambar kedua. Lepas snap baru aku perasan ke-Annabelle-an muka kucing Hitler ni. Aku rasa dia marah sebab aku tipu dia konon-konon nak bagi kapal laut kertas tu. Mula-mula aku ingat nak panggil dia kucing Annabelle tapi tak jadilah sebab nanti aku teringat kat patung Annabelle. Buruk seyh. Lepas tu aku rasa takut pulak nanti kucing Hitler ni adakan concentration camp dan aku takut kalau-kalau aku jadi mangsa pertama dia. Aku pun teruskan perjalanan naik ke bilik. Tapi rupanya dia lagi takut dengan aku rupanya sebab on the way aku nak naik atas tu, mencicit dia lari tak cukup tapak dengan kucing Stalin.

Ceh. Nama je kucing Hitler. Penakut.

No comments :